Motorrijbewijs halen?

Ook voor het motorrijbewijs kom je naar Verkeersschool Van den Bergh. 

Ben je van plan jouw motorrijbewijs te halen? Dan heten we je graag welkom bij onze verkeersschool. Lees deze pagina eens door en kijk of je alle info vindt die je wil. Zo niet, neem dan even contact op. Voor een snelle vraag gebruik je gemakkelijk de Whatsapp button onderaan de site.

Wil je graag iemand spreken of eens langskomen bij ons? Misschien voor informatie of om je direct in te schrijven? kijk dan even op onze contactpagina voor de details en wanneer we aanwezig zijn. Als je jezelf bij ons op kantoor inschrijft kunnen we in overleg met jou direct een proefles inplannen en eventueel al vervolg rijlessen.

Ook kan je de theorie leermiddelen gelijk meenemen als je wil. Maar ze makkelijk bestellen in onze Theoriewinkel kan natuurlijk ook! Je hebt het dan snel in huis. De code voor de I-Theorie krijg je meteen gemaild. Direct beginnen met de e-learning kan dus heel makkelijk!

In onze Theoriewinkel kan je zelfs jouw plek reserveren voor de klassikale theoriecursus als zelfstudie voor jou niet echt een optie is.

We hopen je snel bij ons op de Verkeersschool te ontmoeten voor een eerste proefles op de motor!

Team Van den Bergh

Ook voor het motorrijbewijs kom je naar Verkeersschool Van den Bergh. 

Ben je van plan jouw motorrijbewijs te halen? Dan heten we je graag welkom bij onze verkeersschool. Lees deze pagina eens door en kijk of je alle info vindt die je wil. Zo niet, neem dan even contact op. Voor een snelle vraag gebruik je gemakkelijk de Whatsapp button onderaan de site.

Wil je graag iemand spreken of eens langskomen bij ons? Misschien voor informatie of om je direct in te schrijven? kijk dan even op onze contactpagina voor de details en wanneer we aanwezig zijn. Als je jezelf bij ons op kantoor inschrijft kunnen we in overleg met jou direct een proefles inplannen en eventueel al vervolg rijlessen.

Ook kan je de theorie leermiddelen gelijk meenemen als je wil. Maar ze makkelijk bestellen in onze Theoriewinkel kan natuurlijk ook! Je hebt het dan snel in huis. De code voor de I-Theorie krijg je meteen gemaild. Direct beginnen met de e-learning kan dus heel makkelijk!

In onze Theoriewinkel kan je zelfs jouw plek reserveren voor de klassikale theoriecursus als zelfstudie voor jou niet echt een optie is.

We hopen je snel bij ons op de Verkeersschool te ontmoeten voor een eerste proefles op de motor!

Team Van den Bergh

Motorrijles doe je op de Yamaha MT-07.

motorrijles

Wij verzorgen motorrijopleiding in alle categorieën. Te weten:

  • A1
  • A2
  • A

Zie elders op deze website de gedetailleerde uitleg met betrekking tot de verschillende motorrijbewijzen en Code 80. Heb je hier nog vragen over? Kom gerust even langs of neem contact op. Een snelle vraag via de Whatsapp button op deze website kan natuurlijk ook!

Aanmelden motorrijopleiding.

Vul onderstaand formulier in en we nemen geheel vrijblijvend contact met u op voor het verstrekken van aanvullende informatie of het plannen van een proefles.

Voornaam
Achternaam
Email adres
Telefoonnummer

Eventueel aanvullend bericht


Een proefles en dan de planning.

Nadat we jouw aanmelding hebben ontvangen nemen we contact op zodra we op kantoor zijn. Of zoals we al eerder zeiden, langskomen kan natuurlijk ook! We registreren jouw gegevens in ons planningssysteem en maken de eerste lesafspraak of afspraken.

Op de motorfiets!

We rollen de motorfiets naar buiten voor jou. De instructeur legt je aantal basishandelingen uit waarna je de eerste meters gaat rijden. Kandidaten welke vroeger op een schakelbrommer hebben gereden weten vaak al wat het betekend om met de hand de koppeling te bedienen en met de voet schakelen. We leren je kort op te trekken en weer te stoppen. Alles in een tempo dat bij je past! Gaat het goed, dan gaan we een stapje verder. Iets meer vaart maken en maar eens doorschakelen en weer stoppen. Jouw instructeur ziet precies wat je al wel aankan, en wat niet. Misschien zetten we met pionnen alvast de eerste oefening voor je uit!

Na de proefles.

Je eerst meters op de motorfiets zitten erop. We hopen dat je de motorrijles leuk vond. Als je vragen hebt horen we het altijd graag. En ben je enthousiast over de motorrijles, dan plannen we direct vervolgafspraken. Eventuele theorie leermiddelen zijn altijd op voorraad of kun je nu alvast direct bestellen via onze Theoriewinkel online! Dan kun je daar al mee aan de slag. De basis is gelegd en de route richting motorrijbewijs is ingezet!

Volg met regelmaat de motorrijlessen.

Om goede vorderingen te maken adviseren wij je om met enige regelmaat de motorrijles te volgen. Maak dus tijdig weer online jouw vervolgafspraken. Dat kan al tot 60 dagen in het voren! Natuurlijk kan het zijn dat je er eens een weekje niet bent i.v.m. vakantie of zo. Probeer ook vlot je theorie te halen! Dit vertraagt de rijopleiding en het aanvragen van de examens dan niet. Als je in bezit bent van een autorijbewijs mag je het AVB examen al afleggen zonder theorie certificaat. Voor het afsluitende AVD examen moet je hem echter in je bezit hebben. Doordeweeks overdag is er de meeste ruimte in onze agenda’s om lessen te plannen. We begrijpen dat je dan misschien niet altijd kan i.v.m. jouw werk bijvoorbeeld. We lessen ook een paar avonden en de zaterdag ochtend om je toch van dienst te kunnen zijn. Dit zonder meerprijs!

De vorderingen gaan goed? Dan reserveren we examens!

Je instructeur denkt vooruit! Als de vorderingen bevredigend zijn gaan we over tot reserveren van het AVB examen. Bij spoedopleidingen plannen we doorgaans meteen het AVD examen. Wij kopen royaal examencapaciteit in en proberen een ieder vlot richting examen te laten gaan indien mogelijk. Onvoldoende voorbereid naar een examen doen we niet! Je kansen zijn nihil en wij willen met kandidaten richting het CBR waar we achter staan. Je wil immers slagen en als veilige en verantwoorde motorrijder deel gaan nemen aan het verkeer.

Tot snel!

Oefeningen motorexamen voertuigbeheersing fase AVB.

In Nederland wordt grote waarde gehecht aan de motor voertuigbeheersing, het onder controle hebben van je motorfiets. Onze wegen zijn dichtbevolkt met haastige verkeersdeelnemers tussen de ontspannen dagjesmensen. Veel kans op onverwachte situaties, van die situaties waarbij je als motorrijder op je best moet zijn.

Tijdens je motorrijlessen voertuigbeheersing leer je 12 oefeningen die je in de praktijk zeker nodig zult hebben. Deze 12 oefeningen zijn verdeeld in 4 clusters.

Bij het praktijk examen AVB zul je 7 van die 12 oefeningen moeten laten zien aan de examinator. Er zijn 4 verplichte oefeningen, uit elk cluster een. De 3 andere oefeningen, ook uit elk cluster 1, zijn op aangeven van de examinator van het CBR. Je zult 5 van de 7 oefeningen correct uit moeten kunnen voeren waarbij geldt dat er minimaal 1 oefening per cluster, cluster 2, 3 en 4, correct uitgevoerd is. Wanneer je een oefening onvoldoende uitvoert mag je deze 1x overdoen.

Op deze wijze toetst het CBR dat je op alle vlakken over voldoende motor voertuigbeheersing beschikt en je met vertrouwen de weg op kan.

Cluster 1.
Achteruit parkeren.

Cluster 1 bevat maar een oefening en is dus ook meteen de eerste verplichte oefening, het achteruit parkeren. Deze oefening motor voertuigbeheersing is in het examen genomen op verzoek van verzekeraars. Er werden veel claims bij hen neergelegd voor bij het parkeren gevallen motoren.

Bij deze oefening loop je 10 meter met je motorfiets aan de hand aan de rechterzijde van de rijbaan tot voorbij het parkeervak. Vervolgens dien je je motorfiets achteruit het parkeervak in te rijden en de motor op z’n standaard of middenbok te zetten, net wat je examinator je opdraagt. Hierna zul je de motor weer van z’n standaard of middenbok af moeten halen en om met de motor naar rechts uit het parkeervak te lopen.

De examinator let hierbij op je kijkgedrag, het gebruik van de standaard of middenbok en uiteraard je evenwicht. Het is niet persé noodzakelijk dat je de motor in een vloeiende beweging het parkeervak in krijgt, een keer steken is toegestaan maar zorg dat je kijkgedrag goed is en dat je niet teveel moeite moet doen.

Cluster 2.
Langzame slalom.

Cluster 2 bevat 5 oefeningen allen vallen onder motor voertuigbeheersing bij lage snelheden. De eerste oefening, de langzame slalom, is de verplichte oefening.

Officieel is er geen richtlijn voor de aan te houden snelheid, wel wordt verwacht dat je de snelheid stapvoets kan houden. De examinator kan er dus voor kiezen om naast je mee op te lopen gedurende je oefening.

De bedoeling van de oefening is om met gebruik van een slippende koppeling een slalom tussen de pylonen door te maken zonder deze aan te raken. Hierbij dien je aan te tonen dat je met behulp van je koppeling, voetrem en balans de motor helemaal naar je hand kunt zetten.

Stapvoets rechtdoor rijden.

Bij deze oefening rijd je over een afstand van zeker 20 meter naast een lopende examinator. De examinator moet je met een normaal wandeltempo bij kunnen houden of zelfs ietsje voor je uit kunnen lopen.

Er wordt gelet op snelheid, balans en het gebruik van de motor. Een juiste zithouding, een slippende koppeling en eventueel de voetrem mag je bij deze keuzeoefening ook gebruiken. Tijdens het rijden bij deze oefening motor voertuigbeheersing moeten je voeten op de voetsteunen blijven. Je zorgt dat je vlak voor het aangegeven eindpunt tot stilstand komt, hierbij mag ook de voorrem gebruikt worden.

Ook bij deze oefening geld dat ook je kijkgedrag ook meespeelt in de beoordeling door de cbr-examinator.

Wegrijden uit een parkeervak.

De volgende oefening motor voertuigbeheersing komt vaak voor in de praktijk, het wegrijden uit een parkeervak. In het dagelijks leven zal dit vaker betekenen vanuit stilstand wegrijden vanaf een kruispunt.

Op aangeven van de examinator moet je bij deze oefening in een scherpe haakse bocht vanuit stilstand wegrijden een rijbaan op die maximaal 3 meter breed is. Er kan aangegeven worden de bocht linksom of rechtsom te maken.

Belangrijk is het om de motor bij aanvang van de oefening nagenoeg tegen de rand van de rijbaan aan te zetten. Bij het wegrijden wordt gelet op het gebruik van de koppeling, kijkgedrag en balans tijdens en na de bocht.

Halve draai.

Met deze oefening rijd je met licht trekkende motor op een denkbeeldige rijbaan. Je dient de oefening met een rechte lijn in te rijden en na de tweede pylon maak je in één vloeiende beweging een halve draai naar links of rechts. Hierbij wordt verwacht dat je niet ontkoppeld of helemaal van je gas af gaat. Je dient een licht trekkende motor aan te houden. Na de halve draai rijd je terug naar het startpunt, ook weer in een rechte lijn. Het gebruik van de voetrem en een slippende koppeling is toegestaan.

Naast de motor voertuigbeheersing wordt uiteraard ook goed opgelet hoe je kijkgedrag is; voordat je de bocht in gaat, hoe en of je de bocht doorkijkt maar ook je kijkgedrag na de bocht.

Denkbeeldige acht.

Met deze oefening laat je zien dat je een complete denkbeeldige acht kunt rijden in een afgebakende rechthoek.Je rijdt met (licht) trekkende motor en een gelijkmatige snelheid aan op je oefening. Je mag je voetrem gebruiken en eventueel een slippende koppeling.

Belangrijk is het om de bochten die je maakt goed door te kijken. Dit is niet alleen belangrijk voor de examinator maar zeker voor jezelf. Niet goed de bocht doorkijken betekend vaak dat je de bocht niet kunt maken.

Een gelijkmatige stuurbeweging toont je voertuigbeheersing en komt je bocht en beoordeling ten goede.

Cluster 3.
Uitwijk oefening.

Cluster 3 bevat 3 oefeningen en hebben motor voertuigbeheersing bij hoge snelheden als overeenkomst. De uitwijkoefening is de verplichte oefening.

Bij de uitwijkoefening kom je met vijftig kilometer per uur tussen de eerste pylonen door aanrijden. Vijftien meter na deze poort moet je vóór de denkbeeldige muur van pylonen naar links uitwijken om vervolgens voor de laatste pylonen weer terug te keren naar je eigen weghelft en in een rechte lijn te rijden.

Je mag tussen de eerste en laatste pylonen je rem niet gebruiken, wel mag vanaf de eerste pylonen je gas losgelaten worden.Belangrijk bij de uitwijkoefening is dat je goed durft af te schuinen en durft te kantelen. Voor veel kandidaten is dit de ultieme oefening motor voertuigbeheersing.

Vertragingsoefening.

Bij deze oefening trek je vanuit stilstand vanaf het eerste poortje van pylonen op. Bij het tweede poortje dien je een snelheid van zeker vijftig kilometer per uur te hebben en tenminste in de derde versnelling te rijden. Na dit tweede poortje rem je af tot 30 kilometer per uur en schakel je minimaal één versnelling terug voordat je met deze snelheid een slalom ingaat.

Tijdens deze slalom behoud je deze snelheid en laat je zien dat je in staat bent om de motor goed af te schuinen en te kantelen. Daarnaast is het belangrijk dat je voor elke fase van de oefening klaar bent. Op tijd op snelheid, op tijd afgeremd, goed uitkomen voor de slalom waarbij je de pylonen uiteraard niet mag raken.

Je moet bij deze oefening motor voertuigbeheersing dus geconcentreerd zijn en snel achter elkaar verschillende handelingen kunnen doen.

Snelle slalom.

Bij de snelle slalom ga je laten zien dat je bochtentechniek in orde is. Er zijn zes pylonen opgesteld waar je met een trekkende motor omheen slalomt. Dit met een snelheid van zeker dertig kilometer per uur.

Belangrijk is dat het vloeiend en gelijkmatig durft af te schuinen en te kantelen met eventueel corrigeert door te doseren met het geven van meer of minder gas.

Cluster 4.
Noodstop.

Het vierde cluster bevat ook 3 oefeningen, bij deze oefeningen laat je zien dat je over een goede motor voertuigbeheersing beschikt bij het tot stilstand brengen van de motorfiets. De de noodstop is de verplichte oefening in dit cluster.

Het is de bedoeling dat je bij aankomst van het poortje een snelheid van  minimaal vijftig kilometer per uur hebt. Na het poortje draai je het gas dicht, ontkoppel je direct en rem je maximaal om zo snel mogelijk tot stilstand te komen.

Laat zien dat je beid remmen op een juiste manier gebruikt en snel maar geleidelijk tot een goede stop komt. Mocht je wiel tijdens de rem actie blokkeren is dat geen probleem zolang je de blokkering maar direct weet op te heffen.

Laat dus zien dat je te allen tijde je motorfiets onder controle hebt.

Precisie stop.

Bij de precisiestop zorg je dat je een snelheid gehaald hebt van vijftig kilometer per uur wanneer je door het eerste poortje gaat. Vanaf dan dien je beheerst, gedoseerd en gelijkmatig te remmen zodat je vlak voor het tweede poortje van twee pylonen tot stilstand komt. Vlak voor je stil komt te staan, zorg je dat je terug geschakeld hebt naar je eerste versnelling.

Zorg dat je beide remmen gebruikt en dat je wiel(en) niet blokkeren.

Stopproef.

Een variant op de noodstop en de precisiestop is de stopproef.

Je dient een snelheid van vijftig kilometer per uur  te rijden bij het passeren van het poortje. Dan draai je het gas dicht en remt direct, gebruik hierbij beide remmen, en ontkoppel. Kort voordat je tot stilstand komt schakel je terug naar je eerste versnelling.

Zorg dat je fors en technisch goed remt. Bij blokkerend wiel dit direct opheffen.

Onze instructeurs gaan het je echt allemaal leren! Dit examen is bij al onze lespakketten inclusief. Lees meer over het examen AVB op de website van het CBR via deze link.

Fase AVD verkeersdeelneming

Eenmaal geslaagd voor je examen voertuigbeheersing dan volgt het examen verkeersdeelneming. Wij plannen altijd een lesuur voor het examen. Dus als je om 14:00 examen doet moet je om 13:00 al bij onze verkeersschool zijn. We controleren dan of je de benodigde papieren bij je hebt.

Te weten:

  • Geldig ID (mag ook jouw geldige autorijbewijs zijn)
  • Oproepkaart (deze krijg je bij de reservering gemaild)

Dan volgen de laatste aanwijzingen en krijg je nog uitleg over BRAVOK.

Dat zijn:

  • Banden.
  • Remmen.
  • Accu.
  • Verlichting en vering.
  • Olie.
  • Ketting en tandwielen.

Vervolgens gaat de rit richting CBR. Daar moeten we uiteraard ruim op tijd zijn. In de kantine wacht je met je instructeur op de oproep. In de examenzaal zal de examinator je papieren en ID controleren en uitleggen wat hij van je verwacht met het examen verkeersdeelneming.

Dan de examenrit!

De examinator volgt samen met je instructeur in een auto. Via de communicatieapparatuur welke ook met je motorrijles wordt gebruikt krijg je aanwijzingen van je instructeur. Omdat je met een auto gevolgd wordt kan het gebeuren dat je examinator wat achterop raakt. Dat is niet erg. Blijf vooral je eigen rit en tempo rijden. Mocht de afstand te groot worden en hij je niet meer kan beoordelen zal hij je vragen even een veilige plek te zoeken en te stoppen.

Tijdens de rit toetst de examinator of jij veilig en geheel zelfstandig door het verkeer kunt komen. Kijk eens op de site van het CBR “Hoe gaat het examen verkeersdeelneming” voor meer info.

Verder let hij onder andere op:

  • Je kijkgedrag.
  • Plaats op de weg.
  • Toepassen en volgen verkeersregels en tekens.
  • Beheersing van voertuig in het verkeer.

Na terugkomst krijg je direct te horen of je geslaagd bent. Als je geslaagd bent, en dat hopen wij van harte met jou mee, zit de rijopleiding erop! Mocht je helaas zakken dan zal de examinator motiveren waarom tot dat besluit is gekomen. Een paar aanvullende lessen en een herexamen helpen jou dan alsnog aan het motorrijbewijs. Vervolgens keer je met je instructeur terug naar de verkeersschool.

Alvast veel succes met het examen Verkeersdeelneming!

Motorrijbewijs A1, A2, A en code 80.

De structuur voor het halen van het motorrijbewijs verandert vanaf 1 december 2017. De leeftijd om examen te doen voor de zware motorcategorie (A) is verlaagd van 24 naar 21 jaar. Het A-rijbewijs is vóór je 24ste alleen via de zogenaamde getrapte weg te halen: via A1, naar A2 en ten slotte A. Motorrijders die het A-rijbewijs halen voor hun 24ste, krijgen de aantekening ‘code 80’ op hun rijbewijs. Met die code mag op een driewielig motorrijtuig, een lichte motor (A1) en een middelzware motor (A2) worden gereden.

Twee jaar na het behalen van het A-rijbewijs of als de motorrijder 24 wordt vervalt de ‘code 80’.  Vanaf dat moment mag er op een zware motor worden gereden zonder extra examen. Met ingang van 13 oktober 2017 kan een A-examen voor kandidaten van 21, 22 en 23 jaar worden gereserveerd.

De verlaging van de leeftijd voor het A-examen is een uitvloeisel van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Daarin staat dat je vanaf je 21e op een driewielig motorrijtuig met een vermogen vanaf 15 kW mag rijden en dat je daarvoor het rijbewijs A nodig hebt. Hiervoor moet je twee praktijkexamens doen, namelijk het motorexamen voertuigbeheersing (AVB) en het motorexamen verkeersdeelneming (AVD).

De regels voor A1, A2, A en ‘code 80’ vanaf 1 december 2017.

Er zijn twee manieren om een motorrijbewijs te halen. Rechtstreeks en via de getrapte manier. Rechtstreeks A1, A2 of A halen is afhankelijk van de leeftijd, geslaagd zijn voor het motortheorie-examen en of je een autorijbewijs hebt. Om op de zwaarste categorie motoren te mogen rijden is rijbewijs A nodig. Dit rijbewijs is naast rechtstreeks, ook getrapt te halen: eerst A1, na twee jaar A2 en na nog eens twee jaar A. Rechtstreeks alleen als je 24 jaar bent. Ben je nog geen 24, dan alleen via de getrapte weg.

Motorrijbewijs A1.

Iedereen vanaf 18 mag examen doen om het rijbewijs voor de lichte motor (A1) halen. Vanaf 17 jaar mag je daarvoor al theorie-examen doen. Heb je dit theorie-examen gehaald, dan mag je rijlessen volgen. Dat mag ook als je een autorijbewijs hebt. Vanaf 18 jaar mag je de praktijkexamens voertuigbeheersing (AVB) en verkeersdeelneming (AVD) doen. Met een A1-rijbewijs mag je rijden op motoren van de categorie A1 en driewielige motorrijtuigen van de categorie A1 (<15kW).

Motorrijbewijs A2.

Vanaf je 20ste mag je examen doen voor het rijbewijs voor de middelzware motor (A2). Vanaf die leeftijd mag je daarvoor rijlessen volgen als je bent geslaagd voor je motortheorie-examen of als je je autorijbewijs hebt. Vanaf 20 jaar mag je de praktijkexamens voertuigbeheersing (AVB) en verkeersdeelneming (AVD) doen voor het rijbewijs A2. Als je het rijbewijs voor de middelzware categorie (A2) hebt, krijg je automatisch het rijbewijs A1. Met een A2-rijbewijs mag je rijden op motoren van categorie A1, driewielige motorrijtuigen van categorie A1 (<15kW) en motoren van categorie A2.

Motorrijbewijs A.

Als je 21 bent mag je examen doen voor het rijbewijs voor de zware motor (A) als je ook al examen hebt gedaan (en geslaagd bent) voor het A1 en A2-examen. Je mag vanaf deze leeftijd rijlessen voor het A-examen volgen als je bent geslaagd voor je motortheorie-examen of als je een autorijbewijs hebt. Vanaf 21 jaar mag je de praktijkexamens voertuigbeheersing (AVB) en verkeersdeelneming (AVD) doen voor het rijbewijs A.

Ben je nog geen 24 en haal je het rijbewijs voor de zware categorie (A), dan komt er ‘code 80’ op het rijbewijs te staan. Je mag dan rijden op motoren van de categorie A1, driewielige motorrijtuigen van de categorie A1 (<15kW), motoren van de categorie A2 en driewielige motorrijtuigen van de categorie A (>15kW).

Mensen die op hun 24ste het A-rijbewijs halen, krijgen ook het rijbewijs A1 en A2. ‘Code 80’ zal er dan niet bij staan. Zij mogen ook gelijk op alle typen motoren rijden.

Verschil.

Het grote verschil tussen de oude en de nieuwe regels is dat de leeftijd om examen te doen voor de zware motorcategorie A is verlaagd van 24 naar 21 jaar. Als het A-rijbewijs onder de 24 jaar wordt behaald, krijgt deze persoon code 80 op het rijbewijs. Met die code mag op een driewielig motorrijtuig, een lichte motor (A1) en een middelzware motor (A2) worden gereden. De code 80 vervalt twee jaar na het behalen van het A-rijbewijs of als je voor die tijd 24 wordt. Je mag dan ook op een zware motor (A) rijden en hoeft daarvoor geen extra examen meer te doen. Zie ook de website van het cbr.

Lespakketten en losse tarieven.

Hier ziet u een duidelijk overzicht van de tarieven voor de motoropleidingen die wij aanbieden.

Vragen? Neemt u gerust even contact op. Ik voorzie u graag van aanvullende informatie.

LespakketRijles urenAVBAVDPrijs
Pakket "XS"5 uurInclusiefInclusief€639,-
Pakket "S"10 uurInclusiefInclusief€859,-
Pakket "M"15 uurInclusiefInclusief€985,-
Pakket "L"20 uurInclusiefInclusief€1299,-
Losse rijles (60 min)1 uurN.V.T.N.V.T.€47,-
Aanvullend lespakket10 uurN.V.T.N.V.T.€460,-
AVB examenN.V.T.InclusiefN.V.T.€165,-
AVD examenN.V.T.N.V.T.Inclusief€255,-
LespakketRijles urenAVBAVDPrijs

Veel gestelde vragen over motorrijles.

Op veel vragen kun je misschien hier jouw antwoord al vinden. Zo niet? Neem gerust even contact op.


Vanaf 17 jaar mag je rijlessen volgen. Als je echter niet in het bezit bent van een autorijbewijs moet je eerst je motor theorie examen gehaald hebben voordat je rijlessen op de openbare weg mag volgen.

AVB oefeningen

Foto impressie